11. Sınıf Felsefe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 62

11. Sınıf Felsefe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 11. Sınıf Felsefe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzletilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevabı

11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevabı” ise önce sorular yazıldı daha sonra kitabın üzerinde çözülerek gösterildi. Önce sorular hemen ardından ise cevaplar mevcuttur.

SORULAR

11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevabı

Metinde kırmızıyla yazılan kavramlarla ne anlatılmak istenmiştir?

  • Cevap:
  • akıl hakemi: Beynin içinde kendi kendini yönetebilmek kendi aklını kendin yönetmek yani durdurmak hatırlamak ezberlemek bunlar akıl hakemidir
  • gönül: yürekte olduğu varsayılan nitelik, sevgi, istek, anış, düşünüş gibi duygu kaynağı, kişinin iç dünyası. 

Metinde altı çizili yerde belirtilmek istenen düşünce nedir? Açıklayınız.

  • CevapHer şeyi madde ile açıklayamazsın. Bazen akıl ve aklın ötesinde öğrendiklerin duyu organlarınla öğrendiklerinden daha ilerde ve daha fazla anlamlı olabilir. 

Gazâlî şüphesinden nasıl kurtulmuştur?

  • Cevapİmam Gazali’nin “şüpheciliği”nde iman problemi asla olmamıştır. Onun çabası, aklı putlaştırarak etraflarına şüphe ve küfür tohumları saçan bazı felsefecilere, onların anladığı dilden cevap verme gayreti ile girdiği bir “fikir savaşı”dır. Veya felsefecileri bir şey sanarak onların tuzağına düşme ve bu nedenle vesvese ve şüpheye kapılma ihtimali olan insanlara şefkat ve acıma neticesi, onların yapamayacağı bir fikir savaşına fedakârca kendini atmasıdır

Gazâli’nin, hakikatin bilgisine ulaşmada şüpheyi kullanışından hareketle akla verdiği rol nedir? Değerlendiriniz.

  • Cevap:Aklın otoritesini kabul ettiğini açıkça ortaya koyan düşünür, aklın yetkisinin mantık, matematik ve tabiat bilimlerinin deneysel alanlarında geçerli olduğunu, fakat metafizik problemlerin çözümünde yetersiz olup bu konuda vahyin desteğine ihtiyaç bulunduğunu ısrarla belirtmiştir 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.