11. Sınıf Felsefe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 92

11. Sınıf Felsefe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 11. Sınıf Felsefe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzletilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevabı

2018 – 2019 Eğitim Öğretim yılıyla birlikte pek çok ders ve çalışma kitabı değişti. Değişen kitaplardan biri de “11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Cevapları” oldu. Kitabı incelediğimizde ise Aysun KOLUAÇIK, Haydar Sinan KOLUAÇIK, Rukiye GÜNDOĞDU AVCI, Sarper Serkan AVCI tarafından 160 sayfa olarak kaleme alındığını görüyoruz. Kitapta görseller ön plana çıkarılmış ve görsel tasarım ise Volkan NUR tarafından yapılmış.

11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevabı” ise önce sorular yazıldı daha sonra kitabın üzerinde çözülerek gösterildi. Önce sorular hemen ardından ise cevaplar mevcuttur.

SORULAR

11. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevabı

8. Hümanizmin insan aklı ve değerlerini ön plana çıkaran anlayışının size göre günümüze uzanan etkileri var mıdır? Değerlendiriniz.

  • CevapEvet vardır. Mesela günümüze kadar gelen bir çok atasözü vardır. Bunlardan biri İlim Çin’de de olsa arayınız.  Bir başka anlayış ise günümüzde hala geçerli olan ve bütün devletlerin kabul ettikleri İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi sayesinde insana verilen değerin ön planda tutulmasıdır.

9. R.Descartes’ın “Felsefenin İlkeleri” adlı eserinde geçen , “Düşünüyorum o hâlde varım.” düşüncesindeki özne anlayışının önemini 15-17. yüzyıl felsefesi açısından değerlendiriniz.

  • Cevap: Doğruluğu tartışılamaz tek bilginin düşünce olduğunu; dolayısıyla diğer mutlak bilgilerin de bu düşüncelerden türediğini ortaya atmıştır. “Kuşku etmek düşünmektir” şeklinde bir çıkarımda bulunan Descartes, varlığı kesin olan tek şey düşünmek ise, düşünebilen bir yaratık olarak şüphe götürmez tek gerçeğin “varlığımız” olduğunu belirtmiş ve tümevarımsal bu bilgi kanununu, “Düşünüyorum, o hâlde varım” (Cogito, ergo sum; je pense, donj je suis) şeklindeki ünlü tümcesiyle ifade etmiştir. 15 ve 17. yüzyılda bu düşünce yeni bilimsel keşiflerin yapılmasını sağlamış Dünya’da gidilmedik yer bırakılmamış böylece dşünsel anlamda ve keşif anlamında altın bir çağ yaşanmıştır.

10. B.Spinoza, “Etika” adlı eserinde sevinç deyince ruhu büyük bir yetkinliğe geçiren; keder deyince ise ruhu daha az yetkin kılan tutkuyu anladığını ifade eder. İnsan ruhu bazı şeylerde etkin, bazı şeylerde edilgendir.
Buna göre insan ruhunu etkin ya da edilgin hâle getiren yaşantılar nelerdir? Örnekleyiniz.

  • Cevap: Mesela aşık olmak insan ruhunu etkin hale getirirken çok sevdiğiniz birinin ölümü durumunda yaşayacağınz keder ise sizin en edilgen durumda olmanıza sebep olacaktır.

11. T. Hobbes, “Leviathan” adlı eserinde egemenin yaptığı hiçbir şey, vatandaş tarafından
cezalandırılamaz. Egemen, ödül ve ceza vermek ve (önceki bir yasa, ölçüsünü belirmemiş ise) bunu dilediği gibi yapmak hakkına da sahiptir. Buna göre egemenin vatandaşına ödül ve ceza vermesinde ölçü var mıdır? Belirtiniz.

  • Cevap: Egemenin vatandaşına ceza vermesinde ölçüt egemenin ceza sistemine ve bu ceza kararını hangi kaynağa dayanarak verdiğine göre değişir. Mesela egemen bir diktatörse cezasının ölçütü kendi aklıyla sınırlı iken egemen devlet ise anayasa ile yönetiliyorsa ölçüt anayasadaki kanunlar ve yaptırımlar olacaktır.

12. C. Yıldırım, “Bilimin Öncüleri” adlı eserinde Kopernik sisteminin devrim olarak nitelendirilmesinin nedenini yerkürenin evrenin merkezi olmaktan çıkarılıp Güneş etrafında dönen sıradan bir gezegen olarak açıklanmasına bağlar.

Metinde “Yerkürenin sıradan bir gezegen” olduğu düşüncesi, evrenin merkezine ilişkin hangi bilim anlayışını etkisiz hâle getirmiştir?

  • CevapYermerkezcilik yani Dünyanın sabit ve hareketsiz olduğunu öne süren bilim anlayışıdır. Yani dünya merkezli modele göre diğer gezegenler, güneş ve ay dünyanın etrafında dönmektedir.

 

Bir Yorum yazılmış “11. Sınıf Felsefe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 92”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.